MEC Mobile Report cz.2: co trzeci polski internauta ma tablet, ubywa komputerów stacjonarnych

Na przestrzeni dwóch lat ponad trzykrotnie wzrósł odsetek użytkowników tabletów wśród polskich internautów. Już 30 proc. z nich ma tablet, który coraz częściej staje się substytutem komputera.

2014-08-26 13:34:44

Niemal co trzeci polski internauta korzysta z tabletu – wynika z IV edycji badania MEC Mobile Report. Odsetek ich posiadaczy rok temu wynosił 17 proc., a w 2012 r. – zaledwie 9 proc. Wraz ze wzrostem nasycenia laptopami i tabletami, sukcesywnie spada odsetek użytkowników, którzy do łączenia się z Internetem używają komputera stacjonarnego. Ich udział na przestrzeni ostatnich dwóch lat spadł o ponad 10 proc.  

Tablety cieszą się największą popularnością wśród 30-latków – w tej grupie wiekowych nasycenie tabliczkami sięga blisko 40 proc., by wśród 55-59 latków spadać do niespełna 20 proc. Wyższy – bo 41 proc. – jest też odsetek posiadaczy tabletów wśród użytkowników smartfonów.

Jako kanał reklamowy, tablety wciąż są na początku drogi. 10-calowy ekran, akcelerometr i ekran dotykowy dają duże możliwości kreatywne, ale zasięg kampanii wykorzystujących aplikacje czy wydania tabletowe pozostaje wciąż ograniczeniem. Tablety umożliwiają jednak dotarcie do zasobnych, wielkomiejskich konsumentów, co wykorzystują już nie tylko, choć głównie, reklamodawcy marek premium.

Jak wynika z Mobile MEC Report 25 proc. użytkowników tabletów rekrutuje się z gospodarstw o miesięcznym dochodzie przynajmniej 5 tys. zł (wśród pozostałych internautów jest ich 14 proc.), a 40 proc. mieszka w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców (wśród pozostałych internautów – niespełna 28 proc.).

Gry i multimedia  

Tablety są używane przede wszystkim do przeglądania Internetu, grania oraz do korzystania z multimediów. Aż dla 1/3 użytkowników tablet jest zamiennikiem laptopa.

  

 

W porównaniu ze smartfonami, tablety to urządzenia w większym stopniu monopolizujące uwagę użytkowników. W czasie korzystania ze smartfonu, blisko 60 proc. internautów zdarza się jednocześnie oglądać telewizję, słuchać muzyki (48 proc.), grać (22 proc.), czy czytać gazety (18 proc.). W przypadku tabletów te odsetki spadają od kilku do kilkunastu p. proc.  

Samsung i reszta

Dominującą pozycję na rynku tabletów ma marka Samsung – 30 internautów twierdzi, że korzysta z tabletu tej marki. Jednak w porównaniu ze smartfonami, wciąż jest to segment w większym stopniu rozdrobniony, 1/3 użytkowników posiada tablet innej marki niż kluczowych graczy.

Poprzednia część raportu: Blisko 2/3 polskich internautów ma smartfony. I nie zawaha się ich użyć!

Badanie MEC Mobile Report zrealizowano przez MEC Analytics & Insight w maju br., na próbie 1353 Internautów w wieku 15+.

ZNAJDŹ NAS: