Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

Blisko 2/3 polskich internautów ma smartfony. I nie zawaha się ich użyć!

Blisko 2/3 polskich internautów ma smartfony. I nie zawaha się ich użyć!

Smartfony to już dziś nie luksus czy szpan. Smartfon to codzienność. O 17 proc. - z 53 proc. do 61 proc. - wzrósł w 2014 r. odsetek posiadaczy urządzeń wśród polskich internautów. Takie dane dostarcza najnowsza edycja badania "MEC Mobile Report" zrealizowanego przez agencję MEC.

Czy to powinno nas dziwić? Zdecydowanie nie. Kolejne raporty potwierdzają tezę, że smartfony stają się wręcz produktami pierwszej potrzeby. Nie ruszamy się bez nich z domu, klikamy w nie kilkaset razy dziennie, nawet podczas spotkań ze znajomymi, przy rodzinnym stole, w sypialni czy łazience. Wystarczy przejść się do najbliższego operatora komórkowego i spojrzeć na półkę z oferowanymi telefonami. Tak, to niemal wyłącznie smartfony.

Nie dziwi fakt, że telefony z Internetem są najmocniej rozpowszechnione wśród młodych. Aż 78 proc. 15-19 latków ma smartfon (rok wcześniej było to 60 proc.). Młodzi są najbardziej chłonni jeżeli chodzi o technologię. Oni urodzili się i dorastali w cyfrowym świecie.

Z drugiej strony Ich rodzice są zmuszeni wejść w świat cyfrowy aby komunikować się z dziećmi. A one najszybciej ich w ten świat wprowadzają. Stąd też największy, bo aż 45-procentowy wzrost popularności smartfonów nastąpił w grupie starszej: 45-49 latków. Już 57 proc. z nich deklaruje korzystanie z Internetu w swoim telefonie.

Nie dziwi też niższa penetracja w grupie 40-44 lata. Ci nie urodzili się jeszcze w erze cyfrowej a ich dzieci nie są jeszcze na tyle duże aby wciągnąć je w świat technologii.

    

Dalsza część tego artykułu jest dostępna bezpłatnie dla czytelników o-m.pl, którzy pozostawili swój adres e-mail.

Aby uzyskać dostęp do newslettera i wszystkich treści w serwisie, wpisz poniżej swój adres e-mail:


Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie o-m.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji e-marketingowych, czyli newsletter Online Marketing Week
  • informacje o konkursach i wydarzeniach organizowanych przez Online Marketing Polska,
  • dodatkowe korzyśœci od Partnerów Magazynu Online Marketing Polska.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Piotr Adamczyk
MEC Interaction

Piotr Adamczyk, Mobile & Emerging Platforms Manager, MEC Interaction


W reklamie internetowej pracuje od 2006 roku. Pierwsze kroki stawiał w domu mediowym OMD, następnie pracował w sieci reklamowej ARBO i domu mediowym Infinity Media. Z MEC Interaction związany od 6 lat. Pracował dla takich klientów jak Nestle Polska, Hortex, Orange, Mercedes, Nivea, Citi, Kompania Piwowarska, H&M. Od 3 lat kieruje komórką odpowiedzialną za wykorzystanie narzędzi mobile marketingu w komunikacji. Jako pierwsza osoba w Polsce zdobył tytuł Mobile Certified Marketer przyznawany przez Mobile Marketing Association. Prywatnie biegacz, miłośnik jedzenia i podróży.

Skontaktuj 
się z autorem:
Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl