Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

Przegląd aktualizacji algorytmu Google 2014

Przegląd aktualizacji algorytmu Google 2014

Google stale wprowadza do algorytmu swojego flagowego produktu wiele zmian. Mają one różny charakter i dotyczą elementów samej wyszukiwarki oraz sposobu oceny serwisów przez algorytm ustalający rankingi w wynikach wyszukiwania.

Pomimo, że użytkownikom wydaje  się, że każdego dnia korzystają z tej samej wyszukiwarki, to ona jednak cały czas się zmienia. Do sierpnia 2014 roku wprowadzono już siedem powszechnie potwierdzonych aktualizacji w algorytmie Google. W tym tekście dokonamy przeglądu wszystkich z nich.

Page Layout 3.0 (Top Heavy) - 6 lutego 2014

Pierwsza zmiana algorytmu Google w tym roku miała miejsce 6 lutego. Była to już trzecia z kolei (po 19 stycznia 2012 i 9 października 2012) odsłona aktualizacji Page Layout. Zmiana algorytmu ma na celu „karanie serwisów” wykorzystujących w zbyt dużym stopniu reklamy w górnej części strony („above the fold”). To uniemożliwia użytkownikom proste odnalezienie wartościowych treści danej witryny. Aby pomóc właścicielom stron w analizie ich serwisów, Google udostępnił narzędzie o nazwie Browser Size, które dziś dostępne jest w ramach Google Analytics w zakładce „Analytics w treści strony”.

Narzędzie w prosty sposób pozwala zweryfikować, w której części strony zaimplementowane są reklamy i jaką część ekranu one zajmują.

Unnamed Update – 24 marca 2014

24 marca 2014 roku MozCast, jak również inne narzędzia, oceniające poziom fluktuacji rankingów w wynikach wyszukiwania, wykryły „wysokie skoki temperatury” w wynikach wyszukiwania. Wysoki skok temperatury w narzędziu MozCast oznacza występowanie wysokiego poziomu zmian w wynikach wyszukiwania.


W sieci zawrzało i wszystko wskazuje na to, iż była to „lekka aktualizacja” algorytmu Panda – oceniającego serwisy pod kątem treściowym. Nikt jednak nigdy nie potwierdził charakteru tej aktualizji.

Payday Loan 2.0 – 16 maja 2014

Dalsza część tego artykułu jest dostępna bezpłatnie dla czytelników o-m.pl, którzy pozostawili swój adres e-mail.

Aby uzyskać dostęp do newslettera i wszystkich treści w serwisie, wpisz poniżej swój adres e-mail:


Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie o-m.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji e-marketingowych, czyli newsletter Online Marketing Week
  • informacje o konkursach i wydarzeniach organizowanych przez Online Marketing Polska,
  • dodatkowe korzyśœci od Partnerów Magazynu Online Marketing Polska.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Piotr Jędrasik
Bluerank

Junior SEO Specialist

Skontaktuj 
się z autorem:
Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl