Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

Spotify daje szansę spotkania ludzi w ich naturalnym środowisku i w zdefiniowanym momencie

Spotify daje szansę spotkania ludzi w ich naturalnym środowisku i w zdefiniowanym momencie

Legalny dostęp do muzyki w postaci streamingu staje się popularniejszy nie tylko ze względu na potrzeby coraz bardziej świadomych i odpowiedzialnych konsumentów, ale również dlatego, że korzystanie z niego jest po prostu łatwiejsze niż piractwo i słuchanie muzyki w bardziej tradycyjny sposób.

Spotify ma obecnie 40 mln aktywnych użytkowników w 56 krajach na świecie, z czego 10 mln płaci za dostęp do muzyki w wersji premium. Nie sposób nie zauważyć rosnącej popularności Spotify również w Polsce. Według danych Megapanelu/PBI Gemius w marcu tego roku stronę Spotify odwiedziło 669,8 tys. użytkowników. Co prawda nie znamy liczby odsłon czy czasu spędzonego na stronie, jednak obserwując statystyki odwiedzających w ciągu ostatnich miesięcy, możemy zauważyć, że serwis stale zyskuje na popularności. Z danych udostępnionych przez Spotify z okazji 1. rocznicy obecności w Polsce dowiadujemy się, że wspólnie słuchaliśmy muzyki ze Spotify przez 40 mln godzin i utworzyliśmy ponad milion playlist, z czego najwięcej z myślą o podróżowaniu i wakacjach.

Potencjał i skala niewątpliwe zachęcają do wykorzystania tej okazji. Jednak liczby to nie jedyny powód, dla którego marki powinny być żywo zainteresowane obecnością w serwisie.

Gdzie zatem tkwi kluczowa siła serwisów oferujących dostęp do muzyki?

Po pierwsze, słuchanie muzyki to jedna z najczęściej nam towarzyszących i naturalnych czynności wykonywanych w ciągu dnia. Jest obecna w naszym życiu, choćby (a może przede wszystkim) w tle, a zatem wybrana forma słuchania muzyki to narzędzie, które pozwala dotrzeć do użytkownika w jego bardzo naturalnym środowisku. Po drugie, i jeszcze ważniejsze, muzyka nie tylko towarzyszy nam przez cały dzień, ale też w różnych jego momentach odzwierciedla to, co właśnie robimy lub przeżywamy. W naturalny sposób opisuje czy jesteśmy w pracy, spotykamy się ze znajomymi, podróżujemy albo po prostu... mamy ochotę podróżować. Spotify stwarza markom największe możliwości znalezienia się sam na sam z konsumentem w tej właśnie chwili.

Co oferuje nam Spotify?

Reklamy

Oferowane aktualnie formaty to reklama audio, banery standardowe oraz richmediowe (te dostępne po kliknięciu i wyłącznie w wersji desktopowej). I tak, w kampanii wprowadzającej nowy rodzaj płatków, Kellogg’s wykorzystał baner na stronie głównej, po kliknięciu którego pojawiał się interaktywny lightbox.

Dalsza część tego artykułu jest dostępna bezpłatnie dla czytelników o-m.pl, którzy pozostawili swój adres e-mail.

Aby uzyskać dostęp do newslettera i wszystkich treści w serwisie, wpisz poniżej swój adres e-mail:


Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie o-m.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji e-marketingowych, czyli newsletter Online Marketing Week
  • informacje o konkursach i wydarzeniach organizowanych przez Online Marketing Polska,
  • dodatkowe korzyśœci od Partnerów Magazynu Online Marketing Polska.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Magdalena Milejska
VML Poland

Strategy Planner w VML Poland

Skontaktuj 
się z autorem:
Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl